Szembesültem egy pár dologgal az elmúlt napokban, ami kevésbé tetszik...

Éppen 2 hónapja lesz, hogy elkezdtem futni. Egeket szeretnék már ostromolni... Nagyon nehéz magam visszafogni, hogy ne állandóan a futás körül járjon az agyam és alig várom mindig a következőt. Soha nem gondoltam volna, hogy ÉN valaha fogok szeretni futni, pedig így van. És akkor a személyi edző egyszeriben azt mondja, ne fussak, mert a pulzusom nagyon magas, csak gyorsan gyalogoljak... Kb. mintha egy kiszabadult rabnak mondanák, hogy ugyan mehetne, de ne menjen már ki a börtön kapuján, ha egy mód van rá. Értem én, hogy zsírégetés, értem én, hogy máshonnan használom az állóképesség-tartományban végzett edzéshez az energiát, nem a zsírból, na de mégis... Tehát ami eddig örömet okozott, ne csináljam? Türelem... Nem tudom, tényleg türelmetlen vagyok?

Mellesleg szólva nem bírtam ki és tegnap megvolt egyben 4 km belegyaloglás nélkül eufória-érzés nélkül, mert bennem volt az, ha ezt az edzőm megtudná, nem örülne neki. Így nem is volt jó annyira a végén, mint eddig. Végig rajtam volt a kütyü, néztem, hogy a következő tartomány tetejét, azaz a 150-et ne haladja meg a pulzusom, hát kb. mint egy nyugdíjas csiga, úgy futottam, és valóban, többet bírtam, mint eddig bármikor, és nem volt lila fejem, amikor hazaértem, és kaptam levegőt, tehát voltak jó dolgok is, de ami eddig akkora örömöt okozott, hogy még egy szintet léptem, elmaradt.

Lelkileg készülök a vasárnapi életem első versenyére is, ez is izgat, az edző nem örült neki, amikor megemlítettem, hiszen a pulzusom... Ugyanakkor nem véletlenül kértem a segítségét, mivel bizonytalan voltam magamban, hogy jó-e úgy, ahogy eddig végeztem a dolgom. És most valahogy úgy érzem, nem jól csináltam... Ez az egyik. A másik épp az edző személyével kapcsolatos: nem tudom, hogy megbízhatom-e benne. Lehet, hogy nem is akarom én ezt erőltetni annyira. Azon gondolkodtam, félre a kütyüvel, edzővel, folytatom, ahogy eddig, érzésre, és kész. Olyan bizonytalan vagyok, vagy nem?

Címkék: verseny edző zsírégetés futás gyaloglás pulzusmérő

A bejegyzés trackback címe:

https://eletmod-valtoztatas.blog.hu/api/trackback/id/tr614460020

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mata68 2012.04.19. 14:58:48

Az előző posztodhoz is kapcsolódva: meghatároztátok-e a nyugalmi és a maximális pulzusod ? Ha igen, milyen értékek jöttek ki ? A 110-128 értékek nekem túl alacsonynak tűnnek, az tényleg sétatempó.

ingobingo75 · http://eletmod-valtoztatas.blog.hu/ 2012.04.19. 15:09:37

@mata68: A maximális pulzusom a 184, a nyugalmi pulzusomat még nem mértem meg. Nálam a 120-130-as egy elég tempós gyaloglás, de mégsem futás, az a baj. A nyugalmi pulzust ébredés után kell mérni ugye?

Joe. · http://futonaplo.blogspot.com 2012.04.19. 21:26:27

Szerintem menj el a versenyre, fuss, ahogy jól esik (max 150 :) ), érezd jól magad!
Szerintem egy dolog tuti, ha futsz, lassaban vagy gyorsabban mindegy, mellette odafigyelsz kicsit az étkezésre (ami igazodik szinte automatikusan is), fogsz szépen fogyni, átalakul a szervezeted. Csak némi kitartás kell (már az sem hiszem már szeretsz futni) és egy kis türelem. Take it easy. :)

ingobingo75 · http://eletmod-valtoztatas.blog.hu/ 2012.04.19. 22:36:46

Köszönöm, hogy itt vagytok, jól esik a bátorítás!

Azt hiszem, fog ez alakulni. Ma 40 percet sikerült futnom, néztem időnként a pulzusom és sokkal többször volt 140, mint múltkor, amikor inkább 150 volt. Talán tényleg türelem kérdése és már látom, hogy megy ez szép lassan lejjebb.

mata68 2012.04.20. 10:43:59

@ingobingo75: Igen, reggel ébredés után kell mérni.

Saját példámmal leírom, amit én követek egy kedves, 40 feletti kora "ellenére" ma is élsportoló barátom tanácsára:
- Nyugalmi pulzus: 57, maximális: 187.
- Alapozó pulzus: (187-57) x 0,7 + 57 = 148.
- Tempó futás: alapozó pulzus + 10 = 158.

Ha csak futok, akkor heti 3-szor alapozó tempó, egyszer tempófutás. A 148-at eleinte túl gyorsnak éreztem, néhány ütéssel lejjebb mentem. Rengeteget lehet így fejlődni, csak türelmesnek kell lenni. A tempófutás neked még nem szükséges szerintem, arra ráérsz 1 év múlva is. Addig csak gyűjtsed a km-eket, fejleszd az aerob rendszert.

Jó hosszú lett. A versenyre meg menj el, és ami a csövön kifér:) Ott lehet tolni, nem finomkodunk:) Hajrá !

ingobingo75 · http://eletmod-valtoztatas.blog.hu/ 2012.04.20. 21:06:38

Tuti elmegyek a versenyre, semmi nem tart vissza :)))
süti beállítások módosítása