Keresztedzésre fel!

 2012.06.19. 00:15

Fiammal ma fagyievés közben szóba került a blogom, éspedig olyan okból kifolyólag, hogy ő megkérdezte, miért nem írom. Mondtam neki, hogy ez egy futós blognak indult, de mivel edzőm nem enged futni, így hát fölöslegesnek éreztem tovább írni. Mire ő: de hát a biciklizés és gyaloglás is edzés, miért ne szólhatna azokról? Végülis - vágtam én rá - az is sport, igazad van, így el is dőlt a sorsom: nem futok, ellenben mindenféle keresztedzést fogok a nyár folyamán végezni, ezekről fogok beszámolni, és motivációnak sem utolsó magamnak sem, ahogy futásnál már bevált.

Ami az elmúlt heteket illeti, a K&H olimpiai félmaraton váltó rám szabott 7 km-ét lefutottam, majdnem belehaltam. A pulzusom az egekben volt, ekkor mondta azt az edző, hogy szeptemberig semmi futás, felejtsem el. Volt részemről egy kis hiszti, de beletörődtem és megkérdeztem, mi a rám szabott penzum, amit teljesítenem kell. Heti 4-5 edzés volt a válasz, ami szerintem nem kevés, de vállalható. Kb.1-1,5 óra alkalmanként a szokott mennyiség. Ez felváltva gyaloglás és kerékpározás. Hogy szeretem-e? Hm... mondhatnám inkább úgy, hogy a cél szentesíti az eszközt, én futni szeretek, és az lebeg a szemem előtt, hogy minél hamarabb elérjem azt, hogy futhassak. Utóbbi időben eléggé visszavett a lendületemből, hogy nem tehetem. Kicsit kényszerű helyzetnek érzem, de a kerékpár például egyre határozottabban a barátommá válik, s míg régen a pulzusom kis tekerés után már ige-igen magas volt, újabban felfedeztem, hogy muszáj lesz nemcsak lefelé, hanem fölfelé váltani, teljes erőbedobással kell tekernem a megfelelő tartomány eléréséhez. Tehát látom a fejlődést. Gyaloglásban szintén. Régen nem gondoltam volna, hogy fogom magam, és nekivágok, 10 km-t 1,5 óra alatt legyalogolok. Ezek mind erőt adnak a folytatáshoz.

Meg kell még említenem a súlyom: jelenleg 60 kg vagyok, ami akárhogy is számoljuk, 10 kilóval kevesebb a februárinál, a tavalyi 75 kg-nál pedig 15-tel. Ez meglehetősen látványos változás, a környezetemre nagy hatással vagyok, nemcsak sok dícséretet kapok, hanem kérdezik a titkomat. Ez rettenetesen jól esik. Arra is volt már példa, hogy valaki azért kezdett el sportolni, mert látott képeken, beszéltem vele, fellelkesült teljesen. Ezek mind-mind olyan változások, hogy tudom, látom, hogy érdemes csinálni!

Címkék: fogyás futás biciklizés gyaloglás pulzusmérés

A bejegyzés trackback címe:

https://eletmod-valtoztatas.blog.hu/api/trackback/id/tr554597262

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mata68 2012.06.19. 11:02:40

Én olvasom a blogodat, úgyhogy tessék gyakrabban írni. A fogyáshoz nagy gratula. Mi a végső cél ?

ingobingo75 · http://eletmod-valtoztatas.blog.hu/ 2012.06.19. 22:50:48

Köszönöm a megerősítést :) a fogyásról meg annyit, hogy nem kellett volna így elhíznom, szóval nem nagy érdem...a végső cél a terhesség előtti 55 kg :) Azt hiszem, az utolsó 5 leadása lesz a legnehezebb...
süti beállítások módosítása