Egy éve hagytam abba...

 2013.07.24. 21:56

Éppen egy éve hagytam fel az edzéseim vezetésével, mivel leginkább a legnagyobb közösségi oldalon voltam jelen, így egyszerre két helyen nem volt energiám és értelme sem, hogy leírjam ugyanazt.  Ám mivel 1 hete töröltem magam onnan, úgy érzem, muszáj valahol kiírnom magamból a bennem maradt élményeket. (Hogy mindez miért következett be, az egy teljesen külön történet.)

A sportot azóta sem hagytam abba, sőt...

Lefutottam a Nike verseny félmaraton távját párban.érem2.JPG

Aztán elcsábítottak a Sparra is, ahol 7 km-en indultam és utána állt be a krach. A térdem nem bírta tovább, ki kellett magam vonni a forgalomból, ami a futást illeti. Kb. fél évre felhagytam vele, mivel az oldalsó szalagjaim rendetlenkedtek és eléggé fájtak. Jártam ortopéd dokihoz, gyógytornára, belekóstoltam a fizikoterápia szépségeibe. Mindemellett bicajjal jártam munkába amíg lehetett és edzőterembe vonultam a télre, erősítettem egy héten 3-4 alkalommal. Nem pihentem. Lehet, kellett volna kicsit, de közrejátszott egy új edzőterem nyitása is, amibe beleszerettem és nem bírtam nem járni. Egész áprilisig odajártam, aztán úgy éreztem, már készen állok testileg, lelkileg egy újabb kihívásra:

http://www.futanet.hu/cikk/28-nike-budapest-felmaraton-2013

Belecsaptam tehát a lecsóba, nem kisebb táv a cél, mint 21 km! Jelen pillanatban úgy állok, hogy 12 km kell július hónapban, hogy meglegyen a havi 100 lefutott km-em. Ez a héten meglesz. Emellett természetese biciklizem rendszeresen, holnap (ebben a hónapban már 80 km van a hátam mögött) szintén bicajjal terveztem a munkába menetelt, utána egy kis strandot, úszást kalkuláltam.

A súlyom változatlanul 56 kg, néha felkúszik 57-re, de talán bocsánatos bűn. Utána úgyis visszamegy. Az étkezésem a tavaly év elejihez képest 180 fokot fordult, sokkal jobban odafigyelek, hogy mi kerül az asztalra. Sok friss saláta, gyümölcs szerepel az étrendemben, csirkehusi és a tejespult már előre köszön nekem a boltban, mivel túró az alapkellék lett, a natúr joghurttal a kedvenceim között szerepel. Teljesen nem sikerült az étrendemből kiiktatni az édességet, de próbálom heti 1-2 napra lekorlátozni, több kevesebb sikerrel. Ma pl. kevesebbel, mivel szembejött egy kürtőskalács. Vannak ilyenek sajnos.

Kicsit visszaolvasva a tavaly általam írottakat, hát néha mosolyogtató dolgok hagyták el a billentyűmet, ami a hozzá nem értésemmel zöldfülűségemmel volt magyarázható. Azóta picit jobban belerázódtam és mondhatom, nagyon megszerettem ezt az új életformát, nem lehetek elég hálás az edzőmnek, aki belevitt a jóba tavaly, de ezt már kifejtettem neki sokszor, bár azt mondja, magamnak köszönhetem, de igenis ő is kellett hozzá. Míg tavaly teljesen ő készített fel az őszi versenyre, idén már önállósítottam magam a tavalyi tapasztalatok és a neten olvasgatott különféle írások, edzéstervek alapján egyedül csinálom, bár az utóbbi 1 hétben sokszor segített tanáccsal, mivel egy-két helyen elbizonytalanodtam.

Ami még változás: szülinapomra megleptem magam egy új pulzusmérő órával, mivel amit tavaly vettem, egy idő után nem volt igazán megbízható. Egy igazi, valódi Polar órám lett, pontosan ilyen:

cats.jpgA színét imádom, ha ránézek, már feltölt energiával. Bár nekem futó emberke nincs a kijelzőjén (ahhoz vennem kéne egy lépésszámlálót hozzá), így is szuper. Lehet rajta mérni a köridőket, a köridőkön belül külön adatokat visszakeresni, amit a régin nem lehetett és az intervall edzéseken ez különösen fontos és jó.

Ma pl. egy ilyenem volt, ezt a fajta edzéstípust tavaly óta sem sikerült megszeretnem, illetve a befejezés az mindig nagyon jó, a szokásos megcsináltam-érzés! 4:45-kor keltem, hogy tudjak indulni 5-kor, mivel hőségriadó van, természetesen ilyenkor napfelkelte előtt ajánlatos futkorászni, ha az ember lánya nem akar megsülni a napon. Ez olyannyira sikerült, hogy 15 foknál nem lehetett sokkal melegebb, amikor biciklivel elmentem az 1 km-es kijelölt szakaszomhoz, szinte odafagytam a pólóban, rövidnadrágban. Nem voltam túl elégedett, de végülis ha nagyon belegondolok, nem annyira rossz az a 4x6:25-ös idővel futott kilométer, közben persze volt 1-1 km-en gyaloglás és lassabb futás is. Ez most így jött össze. Szóval előre, csak előre. És megcsinálom. Ennyi.

Címkék: verseny futás biciklizés polar pulzusmérő

A bejegyzés trackback címe:

https://eletmod-valtoztatas.blog.hu/api/trackback/id/tr945423712

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása